Mengenai Saya

Foto saya
Kg. Morten, Malacca, Malaysia
Me and Allah knows myself best!!

Nak join bisnes internet? Rujuk di sini....

Selasa, Ogos 25, 2009

List internet bisnes - panduan untuk anda memilih.

Assalamualaikum,

Oleh kerana posting saya sebelum ini banyak berkait dengan bisnes internet marketing, maka saya ingin mengambil sedikit inisiatif untuk menghasilkan list2 bisnes internet yang muncul di internet. InsyaAllah, saya akan update sebarang jenis bisnes, website yang muncul dan akan saya berikan sedikit penilaian berdasarkan pengetahuan dan pengalaman yang saya ada. Saya berharap inisiatif ini akan memberikan bantuan kepada sesiapa yang ingin menceburkan diri dalam bisnes internet.

Bukanlah niat saya untuk mengkondemkan semua bisnes internet. Cuma, saya tidak mahu para pengguna internet, terutamanya yang baru hendak menjinakkan diri mencari duit (bukan nak kaya eh) termasuk dalam mulut 'buaya internet'. Yang lebih menyedihkan adalah mereka yang terlibat kebanyakannya orang Melayu aka orang Islam. Maka atas dasar prihatin pada saudara seagama, saya ingin mengelakkan mereka daripada dibaham oleh tokey2 internet ini.

Kebanyakan 'buaya' yang menjalankan MLM ala internet ini adalah tokey2 cina. Namun, ada juga orang melayu yang turut sama menjadi penipu semata-mata nafsu dan cita-cita untuk menjadi kaya mengelabui iman untuk berlaku jujur.

Sebelum ini, saya telah memberikan guideline tentang bisnes2 internet yang umum (lihat tag 'bisnes intenet'). Namun, bisnes2 ini sering berevolusi dengan cepat, lebih cepat daripada bakteria dan virus. Maka, kali ini saya akan berusaha untuk menilai dan meneliti setiap website dan bisnes yang wujud, dan saya akan menyarankan apa yang sepatutnya dilakukan, jangan join, dinasihatkan jangan join atau boleh join.

InsyaAllah, penilaian yang akan saya berikan bagi setiap bisnes itu, bukan hanya melalui amatan saya sahaja, tetapi dengan sumber2 rujukan lain yang ada. Untuk menyenaraikannya bukan mudah, dan saya memerlukan masa untuk memulakan projek ini. (pada masa yang sama saya sedang bergelut dengan FYP saya). Masa yang dapat saya peruntukkan untuk projek ini adalah terhad, dan tidak ada akses internet 24 jam. Jadi, harap pembaca blog saya yang budiman dapat bersabar.....

(Jika anda ada terjumpa web atau biz baru, boleh forward kepada saya, InsyaAllah akan saya lihat dan review)

Tiada ulasan: