Mengenai Saya

Foto saya
Kg. Morten, Malacca, Malaysia
Me and Allah knows myself best!!

Nak join bisnes internet? Rujuk di sini....

Selasa, Oktober 20, 2009

Ceramic Business Focus Berhad

Juga saya korek dari e-mail2 saya. Sebelum ini tidak mendapat perhatian saya, (mungkin sibuk masa tu). Hari ini, saya akan review setelah saya daftar percuma untuk lihat maklumat site yang disembunyikan hanya setelah kita daftar percuma.

Nama : Ceramic Business Focus
Laman Web Utama : www.suremantap.com
Web Syarikat : www.cbf228.com (tak tahu kenapa saya tak boleh buka)
Jenis : Sellback option, Trading
Produk : Produk kesihatan berasaskan ceramic (lebih kepada batu)
Bayaran : Mengikut pelan (RM900 - RM6800). Yuran adalah RM155.
Saranan : Tidak digalakkan join.

Daripada namanya saya dapat hidu sesuatu yang lama. Tukar la nama pun, tetap dapat nampak linknya dengan ceramic business club yang pernah kecoh sebelum ini. Sejauh mana perkaitannya, wallahua'lam.

Cerita tentang produknya dulu. Produk berasaskan kuasa penyembuhan melalui 'tenaga2' ajaib yang ada pada produk mereka. Jika cerita tentang gelombang2 tanpa bukti kajian yang sahih, maka sukar untuk saya percaya, mungkin kerana saya berlatarkan sains. Saya tak makan kalau kata batu ni boleh keluarkan gelombang kosmik tertentu. Buktikan!! (Mungkin berlaku hoax)

Harga pula, pattern yang sama macam CBC. Starting dengan RM900, harga yang agak tinggi, namun kena jika produknya berkualiti tinggi dan memuaskan. Oleh itu, bagi mereka yang berduit dan ingin mencari alternatif dalam pengubatan, maka silakan membeli. Saya tak halang.

Sistemnya pula adalah cetakan daripada CBC namun diubahsuai stelah CBC mendapat kritikan yang teruk daripada orang ramai termasuk saya (lihat posting berkenaan CBC di sini). Terdapat sellback option seperti ceramic cuma pelan belian berulang secara sellback tidak ditunjukkan. Cuba tanya kepada diri anda, kenapa anda join bisnes ini? Kalau kerana produk, maka simpan dan gunalah produk tersebut, bukan jual balik pada syarikat.

Sedikit tambahan, sebenarnya sellback option ini tidak kena dengan tujuan jual beli. Syarikat jual kepada anda supaya anda dapat menjualnya kepada orang lain, dan membantu syarikat untuk capai pelanggan baru. Jika anda jual kepada syarikat semula, maka kenapa sayrikat perlu menjual kepada anda pada awalnya. Cuba guna lojik.

Kesimpulannya, produk dan harga business ini tidak bermasalah, masalah utama adalah pada sistemnya yang jelas adalah evolusi daripada CBC. Disebabkan itu, saya tidak galakkan anda join. Join jika anda benar-benar mahukan kebaikan produk, bukan kerana ingin cepat kaya. Wallahu Ta'ala A'lam.

Tiada ulasan: