Mengenai Saya

Foto saya
Kg. Morten, Malacca, Malaysia
Me and Allah knows myself best!!

Nak join bisnes internet? Rujuk di sini....

Rabu, Jun 10, 2009

SIS selayaknya diharamkan

Assalamualaikum,

Posting saya berhenti buat seketika kerana sibuk menguruskan walimah kakak saya sabtu lepas. Maaf.

Selepas muktamar PAS berakhir, saya terkejut apabila melihat berita baris (yang lalu kat bawah tv masa buletin utama). SIS melabelkan PAS sebagai parti yang autokratik dan hipokrit. Kenyataan ini dibuat kerana usul yang diterima tanpa bahas yang diutarakan oleh PAS kawasan Shah Alam yang menggesa kerajaan untuk mengharamkan pertubuhan yang bernama Sisters in Islam. Bagi saya macam Satan in Islam adela.

Sejak dulu, SIS telah banyak membuat kontroversi mengenai syara' dan prinsip dalam Islam terutamanya yang melibatkan wanita dan kekeluargaan. Nama mereka 'boom' apabila Aminah Wadud mengimamkan solat Jumaat (dan makmumnya lelaki-lelaki gatal). Mereka terus membuat kacau dengan mempersoalkan keadilan bagi wanita. Nonsense. Lelaki dan wanita mempunyai mempunyai kekuatan dan keistimewaan masing-masing.

Islam tidak menindas wanita. Malah Islam begitu mengangkat kedudukan wanita. Mari lihat beberapa keistimewaan wanita:
1) Dalam sebuah hadis, seorang sahabat bertanya, siapa yang patut ditaati setelah Allah dan Rasul, maka Rasulullah S.A.W menyebut Ibumu sebanyak tiga kali, kemudian disusuli Ayah.
2) Seorang isteri hanya perlu mentaati suaminya hingga suaminya redha padanya (tanpa meninggalkan amalan wajib) untuk masuk kedalam syurga.
3) Walaupun syurga isteri dibawah tapak kaki suami, begitu juga syurga anak dibawah tapak kaki ibu.
4) Seorang anak lelaki kekal perlu menanggung kedua ibu bapanya dan isterinya manakala seorang perempuan yang bergelar isteri terlepas tanggungannya dan perlu memberi ketaatan penuh pada suaminya.
5) Perempuan mendapat bahagian yang lebih besar daripada lelaki dalam perihal harta warisan.

Ini baru sebahagian, kalau terus dikaji, banyak lagi kemuliaan seorang wanita. Maka, buat apa nak mempersoalkan tentang keadilan Islam terhadap wanita. Jika kita kaji sejarah, Barat lebih teruk menindas wanita di zaman Revolusi Perindustrian. Wanita dan kanak-kanak dijadikan buruh, dan dianggap sebagai pemuas nafsu semata-mata (masih berterusan hingga kini). Jadi kenapa perlu diagungkan Barat kononnya wanita mereka bebas dan mendapat keadilan.

Kini, mereka menuduh pula PAS, sebuah jemaah Islam sebagai autokratik dan hipokrit. Ini sudah melampau. Kalaulah, saya mempunyai kuasa, akan saya haramkan dan bubarkan SIS, ahli-ahlinya akan dipulihkan akidahnya. Namun, pelik, hingga kini masih bebas membuat kacau, menggangu akidah umat Islam seluruh dunia dengan gerakan Islam Liberalnya. Kenapa begitu cepat pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap kumpulan ajaran-ajaran sesat, namun ajaran sesat yang ini tak berani pula nak ambil tindakan sehingga perlu dibuat usul untuk menggesa kerajaan mengambil tindakan. Carilah siapa yang menganggotai SIS dan anda akan tahu sebabnya. Wallahu Ta'ala A'lam.

Tiada ulasan: