Mengenai Saya

Foto saya
Kg. Morten, Malacca, Malaysia
Me and Allah knows myself best!!

Nak join bisnes internet? Rujuk di sini....

Jumaat, Julai 31, 2009

Giliran UTP pula di tutup seminggu

Assalamualaikum,

Hari ini, kami telah dihalau keluar daripada UTP bermula pukul 3 petang. 'Rumours' yang berlegar sebelum ini telah menjadi kenyataan. Ada yang suka (kelas takde dan boleh balik rumah) namun ada juga yang tidak suka (terutamanya bagi budak final year dan event committee yang terganggu tugas mereka). Bagi saya, suka ada, tak suka pun ada. Final year project saya terganggu sedikit. Takpelah, duduk di rumah pun boleh buat kerja juga.

Sejak dua minggu UTP dibuka, flu pandemic telah menjadi bualan ramai warga UTP. Saban hari, makin bertambah bilangan orang yang memakai topeng. Yang disyaki dan yang berjaga-jaga. Saya, tak pakai la. InsyaAllah, sihat selalu. Kesian pulak bagi yang terkena dan disyaki terkena H1N1 ni. Mereka telah dikuarantin di village yang lain (jauh dari orang lain) dan takleh pergi kelas. Takleh keluar bilik juga dan segala makan-minum mereka dibawa dari luar. Terseksa betul bila kene kuarantin nih. Macam dikenakan hukuman yang paling tak berperikemanusiaan iaitu isolation.

Saya cukup bersyukur kerana hingga saat ini, saya masih terhindar daripada pandemic ini. Hanya yang masih mengganggu saya adalah masalah resdung yang bertahun-tahun saya alami. Nasib baik bila saya selsema takde pulak dikuarantin kerana disyaki terjangkit. (aku resdung la bukan H1N1).

Apa yang penting, kita hendaklah sentiasa berjaga-jaga dan sentiasa menjaga kebersihan diri. InsyaAllah terhindarlah daripada pendemic ini. Cuti taklah lama, hanya seminggu je. Sama-sama lah kita doakan agar UTP dan negara ini bebas daripada flu pandemic dan yang menghidapnya akan kembali sembuh. Amin...

p/s : Esok genap saya berumur 23 tahun. Happy Birthday to me...

Tiada ulasan: